Dziennik Ubezpieczeniowy

Dziennik Ubezpieczeniowy >> Szukaj 

 

Archiwum :: O Dzienniku :: Prenumerata 

 Szukaj

 

 

Artykuł: <<< 2017-11-20 >>>

 

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Nawigacja

2017-11-21  

|<<

   

 >>|

2017-11-20  

<<<

>>>

 >>|

2017-11-17  

|<<

     

 

Data publikacji: 2017-11-20

Dz.U. nr: 4369

Korpo misja, czyli likwidatorzy do zadań specjalnych

(PZU, PZU Lab)

Wprowadzona ponad 2 lata temu reforma w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU poskutkowała dużym wzrostem sprzedaży i nową strukturą organizacyjną tego segmentu działalności. Chcieliśmy, aby w nowe wyzwania szybko wpisała się likwidacja szkód korpo, która jest jednym z kluczowych elementów stanowiących o sile Grupy PZU w tym specyficznym segmencie rynku. Zebraliśmy więc doborowych likwidatorów i stworzyliśmy nową strukturę do obsługi szkód korporacyjnych, dla której mijający rok był pierwszym operacyjnym okresem działania "po nowemu". To uzbrojeni w technologię, przestrzegający najwyższych standardów ludzie do zadań specjalnych.

- Ryszard Roszak, Maciej Tymusz

 

Klient korporacyjny to dla pionu obsługi szkód i świadczeń PZU szczególnie istotny partner, którego chcemy obsługiwać w jak najlepszym stylu i z jak największą starannością. Z tą myślą pod koniec zeszłego roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian organizacyjnych, które pozwalają na świadczenie usług na jeszcze wyższym poziomie. W PZU obsługujemy ponad 100 tys. szkód korporacyjnych rocznie, więc naturalnym krokiem było wydzielenie w strukturach likwidacyjnych osobnego pionu obsługi szkód klienta korporacyjnego. Działają w nim dwa zespoły do obsługi szkód majątkowych, dwa zespoły do obsługi szkód OC oraz osoby dedykowane do obsługi szkód w zakresie komunikacji. Łącznie zgromadziliśmy ponad 100 osób i mamy poczucie, że znajduje się w tym składzie sama śmietanka likwidatorów. Ludzi do zadań specjalnych, bo też zarówno specyfika tego segmentu działalności, jak i skala aktywności Grupy PZU na rynku ubezpieczeń korporacyjnych powoduje, że mamy do czynienia nie tylko z największymi firmami w Polsce, lecz także z największą skalą likwidacji szkód i najtrudniejszymi, najbardziej skomplikowanymi procesami obsługi złożonych roszczeń.

Siatka terenowa

To, co nas wyróżnia, to rozbudowana sieć terenowa. Nasi przedstawiciele, podzieleni na dwa główne zespoły "Wschód" i "Zachód", są obecni we wszystkich największych miastach w Polsce. Dzięki temu jesteśmy bardzo mobilni. Szybko reagujemy w przypadku zaistniałej szkody. Zapewniamy klientowi profesjonalnego opiekuna szkody na miejscu, a nie zdalną likwidację "zza biurka".

Tak rozbudowana struktura i obecność w miejscach, gdzie są nasi klienci, pozwala nam też budować bezpośrednią relację z klientami, jak również blisko współpracować ze sprzedażą. A jest to bardzo ważne, gdyż jesteśmy przekonani, że likwidacja szkody rozpoczyna się już na etapie zawierania umowy ubezpieczenia. Klientom oferujemy obietnicę realnej pomocy w najcięższych chwilach zdarzeń losowych, a nie kartkę papieru, nazywaną polisą ubezpieczeniową.

Zapewniamy klientowi profesjonalnego opiekuna szkody na miejscu, a nie zdalną likwidację "zza biurka".

Z licencją na...

Jako Grupa PZU mamy największy zespół obsługujący szkody klientów korporacyjnych, w którego skład wchodzą starannie wyselekcjonowani eksperci, osoby z dużym doświadczeniem w obsłudze zdarzeń np. w biznesie paliwowym, chemicznym, energetycznym, morskim i wielu innych. Wciąż też inwestujemy w podnoszenie ich kompetencji. Oprócz systematycznego podnoszenia ogólnego poziomu merytorycznego naszych pracowników zdecydowaliśmy się także na specjalizację. Pojedyncze osoby i zespoły szkolimy ekspercko w konkretnych rodzajach szkód, np. górniczych, chemicznych, transportowych czy energetycznych. Dzięki temu w razie zaistnienia dużej szkody w takiej branży jesteśmy w stanie powołać wewnętrzny zespół, którego liderem staje się nasz wyszkolony specjalista. Na tę chwilę mamy takich liderów we właściwie każdej branży gospodarki.

Duży i wysoko wykwalifikowany zespół pozwala nam na obsługę 99% szkód we własnym zakresie. Tylko przy jednostkowych i najbardziej specyficznych szkodach sięgamy po zewnętrznych specjalistów - w takich sytuacjach mamy dostęp do najlepszy polskich i zagranicznych tzw. loss adjusters.

Duży i wysoko wykwalifikowany zespół pozwala nam na obsługę 99% szkód we własnym zakresie.

Standardy zapewniające ponadstandardową jakość

Nasze działania opieramy na konkretnych standardach, które sami wypracowaliśmy. Ich podstawą były autorskie pomysły. Nazywamy je naszym wewnętrznym ISO w likwidacji szkód. Przy ich tworzeniu opieraliśmy się głównie na własnych wieloletnich doświadczeniach w pracy nad szkodami korporacyjnymi. Zaczerpnęliśmy też z tego, co naszym zdaniem jest najlepsze na rynkach zagranicznych. Bogatym źródłem inspiracji był np. program stażowy naszego pracownika na rynku londyńskim.

To, co jest dla nas najważniejsze w tych standardach, to sposób podejścia do klienta, który przez nie przebija. Traktujemy klienta jak partnera. Nie ograniczamy się do wyceny szkody i wypłaty odszkodowania. Chcemy współpracować z klientem i wspólnie zarządzać sytuacją kryzysową - pomagać, doradzać m.in. w kwestii minimalizacji szkody czy jak najszybszego przywrócenia działania przedsiębiorstwa. W takich sytuacjach wiedza o kliencie, a także bogate doświadczenia i know-how całej Grupy PZU są nieocenione. Od 2018 r. będziemy jeszcze bliżej współpracować z PZU Lab, które specjalizując się w przygotowywaniu scenariuszy szkodowych, ma też wiedzę, jak postępować w razie jej wystąpienia. Zestawienie wiedzy naszych inżynierów ryzyka z wiedzą ekspertów ds. obsługi szkód przyniesie niebagatelne korzyści również naszym klientom w procesie obsługi najbardziej skomplikowanych spraw.

Traktujemy klienta jak partnera. Nie ograniczamy się do wyceny szkody i wypłaty odszkodowania.

Z laboratorium Q

W obsłudze klienta korporacyjnego testujemy też nowe rozwiązania technologiczne. Wykorzystujemy np. drony do likwidacji szkód w obiektach przemysłowych. O przydatności samolotów bezzałogowych mieliśmy okazję się upewnić np. podczas wyceny szkód w sieciach energetycznych po ostatnich nawałnicach. Dzięki dokumentacji wykonanej przez drony nie musimy wysyłać naszych pracowników w dalekie i nieraz bardzo trudno dostępne tereny. Badamy również możliwość zastosowania modelowania 3D przy wycenie szkody. Za pomocą specjalnego oprogramowania przetwarzamy zdjęcia i uzyskujemy przestrzenny model miejsca czy przedmiotu szkody. Pozwala nam to z większą dokładnością ocenić rozmiar szkody.

Nie mamy wątpliwości, że rozwój technologiczny to konieczność. A dzięki takim narzędziom jednocześnie dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych pracowników, jak również otrzymujemy dokumentację szkodową najwyższej jakości, co gwarantuje rzetelność w ocenie szkód. Wszystko to, by być jeszcze lepszym partnerem dla naszych klientów. Misja specjalna w korpo potrzebuje też technologii. Nie boimy się po nią sięgać.

Ryszard Roszak

Dyrektor ds. Obsługi Szkód Komunikacyjnych i Majątkowych PZU S.A.

Maciej Tymusz

Dyrektor zarządzający w Pionie Klienta Korporacyjnego PZU S.A.


Partnerem cyklu jest PZU.




Archiwum:

Grupa PZU: KORPO ma RACJE

 

Zobacz firmy: PZU, PZU Lab

 

Komentuj Prześlij  Drukuj

Artykuł: <<< 2017-11-20 >>>

 

 

 

Profesjonalnie o ubezpieczeniach..

Miesięcznik Ubezpieczeniowy

 

 
 Strona przygotowana przez Ogma Sp. z o.o.